در این مقاله میخواهیم در مورد یکی از ابزارهای قلب خانه صحبت کنیم. در طراحی آشپزخانه، جزییات کوچک بسیار مهم هستند و تاثیر زیادی روی زیبایی آن دارند. یکی از این ابزارهای پر کاربرد قرنیز صفحه کابینت است.

کابینت ها معمولا بیشترین توجه را از آن خود میکنند و یک سری ابزارها باعث ایجاد هماهنگی بین اجزای مختلف کابینت میشوند. این ابزارها و قطعات کوچک تفاوت زیادی در ظاهر و عملکرد آشپزخانه بوجود می آورند.

یکی از ابزارهای مهم در طراحی و اجرای کابینت، قرنیزهای صفحه کابینت هستند که بسیار کاربردی و ضروری هستند.

در واقع کاربرد اصلی آنها کاور کردن و پر کردن فضای بین صفحه کابینت و دیوار آشپزخانه و همچنین فضای بین سینک آشپزخانه با دیوار است.

همین امر باعث جلوگیری از نفوذ رطوبت و آلودگی به پشت کابینت ها میشود و این فضا را به طور کامل پوشش میدهند در نتیجه در استحکام و مقاومت کابینت نقش مهمی دارند.

این ابزار که به قرنیز آب بند هم معروف است علاوه بر اینکه یک عایق است، زیبایی خاصی به آشپزخانه شما می بخشد.

یکی از مهمترین مزیت های استفاده از این ابزار، محافظت کابینت ها از رطوبت و نم گرفتگی میباشد.

قرنیزهای آب بند که به شکل نوار هستند و با دقت خاصی در فضای بین صفحه کابینت و دیوار نصب میشوند از ورود هرگونه مایعات و آلودگی به پشت کابینت ها جلوگیری میکنند، بنابراین نصب آنها در طول عمر و مقاومت کابینت ها موثر است.

انواع قرنیز روی صفحه کابینت آشپزخانه

در حال حاظر این محصول از نظر ظاهری در دو نوع عرضه میشود:

  • قرنیز تخت یا همان وسترمن که قدیمی ترین مدل قرنیز است. این نمونه قرنیز ها به صورت یک نوار پهن و صاف ساخته میشوند و رنگبندی محدودی دارند، به عبارت دیگر تنها در رنگ های مسی و سفید تولید میشوند.
  • قرنیز نیم گرد یا قرنیز قاشقی یا قرنیز هلالی که در ظاهر شبیه یک مثلث با زاویه نود درجه است و دارای طرح و رنگ بندی متنوعی هستند و با توجه به رنگ و طرح کابینت میتوانید آن را انتخاب و بکار ببرید.

قرنیزهای نیم گرد به دلیل حالت نود درجه ای که دارند و در اجرا هم زیباتر هم فیت تر روی صفحه قرار میگیرند بسیار پر مصرف تر هستند.

شما در انتخاب طرح و رنگ قرنیز صفحه کابینت دستتان باز است و از بین تنوع زیادی که در دسترس دارید میتوانید قرنیزی مطابق با کابینت و دکور اشپزخانه خود استفاده کنید.

نحوه چسباندن قرنیز آب بند کابینت

نصب این ابزار نیاز به دقت و سلیقه نصاب دارد، اما مستلزم دانش خاص و پیچیده ای نیست.

این بدین معناست که به راحتی قابل نصب و اجرا هستند. ابتدا باید در ابعاد مورد نظر برش داده شوند و سپس شاسی زیر آن را جدا کرده و قرنیز را به کمک چسب آکواریوم به سطوح مورد نظر بچسبانید.

بعد از اینکه چسب کاملا خشک شد و قرنیز در محل مورد نظر ثابت شد قاب رویی را روی قرنیز قرار میدهند و با ایجاد فشار ملایم آن را روی قرنیز محکم میکند.

بعد از این مرحله برای کاور ابتدا و انتهای قرنیز آب بند که طبق متراژ صفحه، برش خورده را توسط یراق آلات مخصوصی میپوشانند که باعث تمیزی و زیبایی کار میشود.

این ابزار یراق را میتوانید به راحتی از فروشنده های قرنیزهای صفحه کابینت تهیه کنید.

بهترین قرنیز آب بند برای پشت سینک و صفحه کابینت کدام است؟

بهترین قرنیز آب بند صفحه کابینت

گاهی اوقات افراد در انتخاب متریال استفاده شده در ساختمان سازی دچار دغدغه ها و سردر گمی هایی میشوند و در انتخاب محصول مردد میشوند.

بعضی افراد از گوگل و دیگر منابع اینترنتی اقدام به تحقیق دراین باره میکنند و بعضی افراد از فروشندگان یا متخصصین درین حوزه مشاوره دریافت میکنند.

با توجه به اینکه قرنیز صفحه کابینت در پشت سینک و روی کابینت نصب میشود و کاربری آن عمدتا در آشپزخانه است و همانطور که واضح است این محل ها با آب و رطوبت سروکار دارند بنابراین بهترین قرنیز آب بند از جنس pvc است. قرنیز صفحه کابینت پی وی سی در برابر رطوبت مقاوم است و آب را به خود جذب نمیکند.

این محصول در ابعاد 5 متر و به صورت شاخه ای تولید وعرضه میشوند. نصاب قرنیز را با توجه به ابعاد محل مورد نظر برش میدهد و اقدام به نصب میکند. برای نصب آن نیاز به چسب آکواریوم داریم که روی دیوار بچسبانیم.

نصب آن کار ساده ای به نظر میاد و در واقع هم ساده است فقط باید با دقت برش شوند و نصب گردند. قرنیز آب بند همانطور که از اسمش مشخص است درزها و قسمت هایی که احتمال ورود آب وجود دارد را پوشش میدهدو همین امر در طول عمر کابینت ها از رطوبت و آسیب اهمیت دارد.

علاوه بر نقش قرنیز ها در دوام کابینت ها، جلوه بسیار زیبایی به کابینت ها می دهد. این نوارها که در عرض 3 و 5 سانت وجود دارد در زیبایی و تمیزی ظاهر کابینت ها موثرند. اگرچه عرض 5 سانت بسیار کاربردی است و مورد استفاده قرار میگیرد، اما عرض 3 سانت در بازار رایجتر است و تقاضا برای آن بیشتر است.

کاربرد قرنیز آب بند کابینت چیست؟

 

قرنیز صفحه کابینتی

کاربرد اصلی قرنیز روی صفحه کابینت همانطور که از عنوانش پیداست، در محل تقاطع دیوار با صفحه روی کابنت نصب میشود و راهکار مناسبی برای حفظ کابینت از رطوبت و نفوذ آب و ذرات چربی یا مواد غذایی به پشت و داخل کابینت هاست.

امروزه افراد، تکنولوژی را به خدمت خود گرفته اند، تا رفاه و آسودگی بیشتری را تجربه کنند.

در گذشته نه چندان دور یکی از چالش هایی که افراد داشتند و دنبال راه حلی برای آن بودند این بود که درز و فضایی که بین دیوار و صفحه کابینت وجود داشت را برطرف کنند.

وقتی نیازی شکل میگیرد، به تبع آن تقاضا هم شکل میگیرد. با خلاقیت در عرصه تولید و خدمات، قرنیز های آب بند به بازار راه پبدا کردند و مورد استقبال زیادی قرار گرفتند.

ابتدا فقط برای رفع مشکل یا نیازی که بهش اشاره کردیم این محصول بوجود آمد، اما رفته رفته به دلیل نمای زیبای ظاهری که داشت افراد تمایل به استفاده از این نو آوری در ساختمان سازی و دکوراسیون پیدا کردند.

به تدریج بر اساس سلایق متفاوت این محصول در تنوع رنگ و طرح تولید شد، طوری که امکان هماهنگی و ست شدن از نظر هارمونی رنگها، با طیف وسیعی از دکوراسیون را دارا است.

مرکز فروش قرنیز صفحه کابینت در تهران

مراکز فروش قرنیز صفحه کابینت در تهران به صورت جزیی و کلی پاسخگوی تامین این محصول برای مشتریان خود هستند.

یکی از عوامل مهم یا بهتره بگوییم دغدغه های مشتریان هنگام خرید کرایه باری هست که باید پرداخت کنند. با توجه به افزایش هزینه های حمل و نقل این امر اهمیت بیشتری پیدا میکند.

هزینه حمل از تهران به شهر ستان های اطراف مقرون به صرفه است و مشتریان ترجیح میدهند سفارش خود را از مراکز فروش نزدیک به محل کار خود ثبت کنند.

برای استعلام از نوع کالا و قیمت آن از روشهای مختلف میتوان اقدام کرد. ساده ترین روش، تماس گرفتن با مدیران فروش و گرفتن مشاوره و راهنمایی های لازم است.

یکی دیگر از روش ها، مراجعه حضوری است که میتوان با حضور در فروشگاههای پخش این محصول از نحوه بارگیری و شرایط فروش و قیمت اطلاعات کسب کرد.

بسیاری از افراد به دلیل مسافت، از طریق وبسایت های معتبر کالای مورد نظر خود را خرید میکنند و در آدرس خود تحویل میگیرند.

به لطف اینترنت و گوشی های هوشمند، میتوان تصویر و ویدیو محصول را از فروشنده درخواست کرد و بعد از بررسی و انتخاب جنس، طرح، رنگ مورد علاقه خود، ثبت سفارش انجام داد.

 

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *